Dawniej zakupy odbywały się wyłącznie na żywo gdzie klient pokonywał często kilka kilometrów od swojego miejsca zamieszkania, aby zapoznać się z ofertą danego sklepu. Porównywanie cen produktów lub samych produktów było kłopotliwe przez co ludzie musieli brać to, co jest lub prowadzić wieczne wędrówki po sklepach. Finalnie mogło się okazać, że więcej poszło pieniędzy na dojazdy do różnych sklepów niż różnica cenowa pomiędzy najdroższym a najtańszym sklepem.
Dziś większość zakupów odbywa się przez internet, ponieważ znacznie prościej przeanalizować ofertę sklepu, można przejrzeć całą ofertę (także produkty dostępne na zamówienie) a nie tylko to, co stoi na półkach, można posortować produkty według cen oraz zamówić z dostawą do domu często w dużo niższej cenie, ponieważ koszty utrzymania sklepu internetowego są znacznie niższe niż tradycyjnego.
Dla właściciela sklepu główną zaletą jest to, że sklep internetowy nie wymaga sprzedawcy - to on jest sprzedawcą. On prezentuje produkty, on przyjmuje zamówienia, on umożliwia klientowi płatność oraz księguje ją, on wystawia fakturę i gromadzi wszystkie dane potrzebne do realizacji. Właściciel sklepu jedyne co musi zrobić to zapakować zamówione produkty, wydrukować fakturę i zlecić kurierowi odebranie przesyłki. Istnieje możliwość za dodatkową opłatą, aby sklep został zintegrowany z dowolnym kurierem, aby nie było konieczności wypisywania zleceń transportu.
Eko - 300 PLN lub 199 PLN - najnowsza wersja, bez usługi instalacji i uruchomienia |
All Inclusive - 3000 PLN sklep z unikalną grafiką i kompleksowym doradztwem w zakresie uruchomienia sklepu i wymagań RODO |
|
Domena .PL i serwer | ||
Strona Facebook, Instagram oraz Google Moja Firma | ||
Panel administracyjny do zarządzania produktami, kategoriami, zamówieniami i treściami na sklepie | ||
Sklep zgodny z normami SEO - przyjazny dla wyszukiwarek i robotów indeksujących | ||
Formularz kontaktu i mapa Google | ||
Możliwość ustawienia parametrów produktu - rozmiar, kolor itd. | dopłata 600,00 PLN | |
Kalkulowanie kosztów dostawy na podstawie zadeklarowanej wagi produktu | Możliwość składania zamówień bez rejestracji | |
Generowanie faktur dla klienta za kupione produkty | ||
Możliwość obsługi wielu wersji językowych i sprzedaży w wielu walutach | ||
System kodów rabatowych | ||
Automatyczne płatności internetowe | - Przelewy24 i PayPal | |
Możliwość sprzedaży ratalnej w swoim sklepie internetowym | ||
Zarządzanie stanami magazynowymi | ||
Program Partnerski - klienci sklepu będą mogli zarabiać procentową prowizję za sprzedaż produktów | dopłata 750,00 PLN | |
Wersja mobilna | - na wszystkie urządzenia | |
Maksymalna ilość treści umieszczana przeze mnie na sklepie jako jego podstrona (dostarczona w pliku worda, pdf lub innym). Obowiązuje czcionka 12px. Samodzielnie można dodać nieograniczoną ilość treści przez panel administracyjny | 1 strona A4 | 3 strony A4 |
Płatność za 1 stronę A4 powyżej w/w limitu | od 30,00 PLN | |
Grafika sklepu | bardzo prosta, domyślna, w odcieniach szarości, czerni i bieli | profesjonalna grafika z dowolnym układem |
Usługa zredagowania treści na stronę internetową (lub do opisów produktów) w zgodzie z zasadami marketingu, wymagań wyszukiwarki Google oraz aktualnymi trendami w wyszukiwarce | 40zł za 1000 znaków | |
Umieszczanie produktów na sklepie (można to zrobić samodzielnie bez żadnych dopłat) | od 5zł za 1 produkt | |
Tłumaczenia na język angielski, niemiecki lub inny (dotyczy treści na sklepie i opisów produktów) | między 50 a 100zł za ok 1000 znaków treści |
Przeglądając produkty w danej kategorii można skorzystać z sortowania ich według: daty dodania, ceny, nazwy - rosnąco lub malejąco.
Wszystkie produkty podzielone są na strony, aby przyspieszyć działanie sklepu oraz by klient nie pogubił się widząc listę zawierającą 100 produktów.
Zdjęcia do produktu prezentowane są w formie miniatur, które powiększają się po kliknięciu.
Zakładanie konta w systemie nie jest wymagane, ponieważ w nowej wersji sklepu można zaznaczyć opcję "chcę dokonać szybkich zakupów bez rejestracji i logowania".
Po wysłaniu formularza nastąpi przekierowanie do modułu płatności gdzie klient będzie mógł uiścić opłatę za zamówione produkty. Potwierdzenie płatności przyjdzie do sklepu i program sam sprawdzi czy wszystko zostało poprawnie zrealizowane.
Przy zamówieniu można także z opcji dodatkowych wybrać podgląd faktury np. aby ją wydrukować i dołączyć do paczki z zamówionymi produktami.
Prawidłowo zamówione produkty automatycznie są odejmowane od stanów magazynowych. Natomiast w przypadku gdy zamówienie zostanie anulowane - ilości towarów zostaną z powrotem wpisane do bazy, aby w bazie produktów panował porządek.
Przed dodaniem produktu należy upewnić się, że przygotowana jest dla niego kategoria - jeśli jej nie ma - należy ją utworzyć. Następnie należy wybrać kategorię i podkategorię - prezentowane są w postaci drzewa: każda podkategoria należąca do innej kategorii lub podkategorii jest poprzedzona wcięciem.
Na etapie dodawania produktu nie zamieszcza się zdjęć - tylko miniaturkę produktu, która będzie prezentowana w wyszukiwarce i na liście produktów. Do zarządzania zdjęć można wejść dopiero po umieszczeniu produktu w bazie a następnie zamieścić dowolną ich ilość od 0 do 64 sztuk.
Ostatnim etapem dodawania produktu jest wprowadzenie formatowanego opisu. Możliwość formatowania ma na celu zwiększenie czytelności i profesjonalne zaprezentowanie produktu.
Listę produktów można zdefiniować z uwzględnieniem kategorii - innych kategorii niż kategorie sklepu. Może to być zupełnie inny podział. Kategorie zawsze są tymczasowe, stąd nie ma listy kategorii tylko wpisuje się je z klawiatury. Tak przygotowana lista produktów wyświetla się później na stronie głównej sklepu.
W dużych sklepach internetowych gdzie większość kategorii to rzeczy specjalistyczne, warto na stronie głównej umieścić produkty dla ogółu klientów, aby nie zniechęcić przeciętnego odbiorcy detalicznego.
Rabaty mogą być przydzielane automatycznie (jeśli kod nie został wprowadzony) lub dopiero po wpisaniu określonego kodu.
Chęć użycia kodu rabatowego należy zgłaszać w miejscu gdzie są przedstawione zamówione produkty - nazywam to koszykiem. Link umożliwiający skorzystanie z rabatu jest trudny do przeoczenia zatem żaden klient go nie ominie. Jeśli minimalna wartość zamówienia będzie spełniona - klient otrzyma rabat procentowy lub ustalony np. 50zł rabatu za minimalne zamówienie 800zł.
Dzięki międzynarodowym płatnościom PayPal istnieje możliwość przyjęcia płatności z całego świata w każdej walucie.
Dopłata do każdej wersji sklepu na określony kraj to 30% ceny, czyli obecnie 825 PLN. Każdy sklep umożliwia samodzielne dokonanie modyfikacji całego języka interfejsu, aby klient zza granicy czuł się tak jakby robił zakupy w sklepie wykonanym wyłącznie pod jego język. Zmodyfikować można także wszystkie treści wiadomości, które są automatycznie wysyłane przez oprogramowanie sklepu.
Lista funkcji - od strony klienta sklepu
Lista funkcji - od strony właściciela/administratora sklepu
Wybór | Nazwa składnika | Cena |
kompletny skrypt wShop v3 | 199,00 PLN | |
gwarancja 24 miesiące | 0,00 PLN | |
do 2h konsultacji na Skype odnośnie obsługi oprogramowania | 0,00 PLN | |
usługa instalacji na serwerze | 87,00 PLN | |
domena .PL i serwer na pierwszy rok | 14,00 PLN | |
wykonanie indywidualnego szablonu graficznego | 2700,00 PLN | |
Możliwość ustawienia wariantów produktu - rozmiar, kolor itd. bez konieczności duplikowania produktu w bazie sklepu | 600,00 PLN | |
Moduł programu partnerskiego | 750,00 PLN | |
Łączna cena końcowa | 3000 PLN |